Zima w mieście 2014

Właśnie zakończyliśmy naszą Taneczną Zimę w Mieście!!!

Piękna pogoda, mnóstwo tańca, warsztaty muzealne, spacery i pyszne obiady!

Codziennie o 8:30 spotykaliśmy się w SP 330, gdzie dzieci brały udział w zajęciach z tańca jazz i street dance. W te ferie zatańczyliśmy do „Thrillera”, „Waka Waka” i „Happy”.

Taniec

tańce

Drugie śniadanie

Następnie mała przerwa na gorącą herbatkę, drożdżówkę i owoc. Odpoczynek i na miasto, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji! Jak co roku zadbaliśmy o to, żeby warsztaty były ciekawe, zróżnicowane i interaktywne oraz żeby miały w sobie akcent artystyczny.

Poniedziałek – Centrum Sztuki Współczesnej

Po krótkim wykładzie młodsza grupa wykonała autoportrety, starsza zajęła się projektowaniem i wykonywaniem strojów.

pon

Wtorek – Zamek Królewski

Młodsze dzieci wzięły udział w lekcji pt. „Koronacja i strój na królewski bal”. Zobaczyliśmy różne komnaty, obejrzeliśmy obrazy, żeby poszukać inspiracji i udaliśmy się do pracowni, gdzie każde dziecko zaprojektowało swój balowy strój.
Starsza grupa miała okazję poznać funkcjonowanie prasy drukarskiej. Wzięliśmy udział w krótkim wykładzie o sposobie wykonywania grafik, a następnie każdy mógł stworzyć swoją pracę.

3. zamek

Środa – Wilanów

Maluchy wzięły udział w lekcji „Wizyta u króla” – zobaczyliśmy apartamenty królewskie, dowiedzieliśmy się, jak przebiegała edukacja króla, jakie książki gromadził, w co się ubierał, i sami przekonaliśmy się, ile czasu zajmowało mu przepasanie się pasem kontuszowym.
Starsza grupa zasiadła przy drewnianych pulpitach i używając gęsiego pióra, jak i stalówki w obsadce, poznała kunszt kreślenia liter w charakterze pisma angielskiego. Zobaczyliśmy także czasową ekspozycję w ogrodzie pałacowym – “Labirynt Światła”.

2. WIlanów

Czwartek – Muzeum Narodowe

W Muzeum ukryło się wiele znanych nam zwierząt oraz fantastycznych stworów: latających, pełzających, skaczących. W czasie zajęć młodsza grupa szukała obrazów, na których są namalowane. Na koniec wykonaliśmy zwierzątka z papieru.
Druga grupa dowiedziała się wielu ciekawostek na temat pochówku w starożytnym Egipcie. Podczas warsztatów stworzyliśmy dekorację kartonowego sarkofagu i przekonaliśmy się czy pisanie hieroglifami jest trudne.

narodowe

Piątek – Muzeum Etnograficzne

Młodsza grupa obejrzała wystawę z wycinkami łowickimi. Każde dziecko samodzielnie wykonało okolicznościową pocztówkę z kwiatem łowickim.
Starsza grupa poznała trzy ważne stroje w polskiej kulturze – łowicki, krakowski i góralski. Przebieraliśmy się, układaliśmy puzzle i rozwiązywaliśmy zagadki.

piątek

Obiad

Po warsztatach i wizytach w muzeach – pyszny obiadek. W tym roku zjedliśmy w Art Bistro Instalacje w Zamku Ujazdowskim, w Restauracji Studio Buffo, bufecie Osesek przy SHG i tradycyjne w McDonaldzie i Pizzy Hut.

1. OBIAD

Szczęśliwi i trochę zmęczeni po całym dniu pełnym atrakcji, o godz. 17:30 spotykaliśmy się z rodzicami w SP 330.